Het is als ondernemer mooi om je enthousiasme en expertise te laten zien. Maar geef je bericht op social media ook betekenis.
Je hebt er eindelijk aan gedacht om wat foto’s te nemen bij je evenement. Meestal ben je er te druk voor omdat je zo bezig bent om te zorgen dat alles goed gaat. Je zou eigenlijk iemand erbij moeten hebben die dat voor je doet. Maar je komt er maar niet aan toe dat eens rond te vragen.
Maar nu zijn alle deelnemers lekker bezig en heb je even tijd om wat leuke kiekjes te maken. Voor op Facebook èn Instagram, want daar zit je sinds een tijdje ook op.
Als het is afgelopen zet je de foto’s online. ‘Dat was een leuke workshop!’ zet je erbij, met voor Instagram nog wat toepasselijke hashtags. En een smiley. Binnen een paar uur al krijg je een aantal likes. Zo, je hebt weer aan een stukje online zichtbaarheid gewerkt. Al met al helemaal geslaagd toch?
Ik vind het zonde. Je laat als ondernemer echt kansen liggen zo. Heb je het eindelijk voor elkaar gekregen om foto’s van je werk op social media te zetten en dan vertel je daar helemaal niks bij.
Want waar ging die workshop dan over? Wat was er zo leuk aan? Waarom gaf je hem? En kunnen mensen zich nog opgeven?
Post op social media
Elke post op social media die je doet voor je bedrijf is een mogelijkheid om een stukje van je centrale verhaal te laten zien. Dit maakt dat mensen zich eerder verbonden zullen voelen met jou en je aanbod. Wat op den duur kan zorgen voor meer klanten. (Contentmarketing is geen quick fix.) En dat is het doel van het bericht neem ik aan.
Lees ook dit blog over het inzetten van storytelling voor je bedrijf.
Het is als ondernemer mooi om je enthousiasme en expertise te laten zien. Maar kruip ook in het hoofd van je toekomstige klant. Die kent jou misschien nog helemaal niet en scrolt maar wat rond. Dan moet je ervoor zorgen dat ‘ie je bericht leest en dat het blijft hangen. Dat doe je door het betekenis te geven.
Vind je dit een leuk blog? Klik hier en je krijgt hem in je mailbox.