Wat doe je als ZZP’er met je website? Gebruik hem als basis. Om te laten zien wat je doet en waarin je de zaken anders aanpakt.
Mijn percussieleraar had het altijd over het belang van ‘syncopation’ in muziek. De onverwachte, off beat slagen die Afrikaanse ritmes zo groovy en boeiend maken. Want als alles op dezelfde tel gaat is er niks aan.
Voor syncopen moet er wel eerst een basisritme zijn. Die technieken moet je beheersen voordat je het juist een beetje anders gaat maken. (tekst gaat door onder video)
Ik moest hier aan denken toen ik dit in een post van de Blogacademie las:
Omdat het informatie- en publicatiemonopolie niet langer bij de massamedia berusten, maar bij ons, bezitters van mobieltjes, die altijd en overal kunnen opzoeken en tweeten wat we maar willen, zijn gewone aardige mensen weer eventjes de baas.
(..) omdat iedereen nu kan laten zie wie hij is, online, en omdat iedereen alles googelt en linkedint, hoeven we ons niet meer neer te leggen bij de zielloze marktbenadering van de grote monopoliebedrijven.
Doe het anders
We zijn allemaal zelf media-producent geworden en kunnen het beste van onszelf laten zien. Een schat aan programma’s en digitale tools staat hiervoor tot onze beschikking. Als zelfstandige kun je dit niet laten liggen.
Het web is natuurlijk wel al heel vol, dus het is best lastig om die syncope te zijn. Dit vraagt strategie, toewijding, digitale vaardigheid en vooral: creativiteit.
Laat duidelijk zien wie jij als ZZP’er bent, wat je doet en waarin je de zaken anders aanpakt. Natuurlijk zijn social media hiervoor belangrijk, maar gebruik je website als je basis. Die biedt het complete plaatje en is jouw instrument.
Wil je hier hulp bij? Werk met mij!