3 Essentiële tips voor de enige juiste Over mij pagina. Je about pagina op je website gaat niet om ijdelheid. Of een opgeklopt beeld geven van jezelf. Maar om vertrouwen.
Stel: je raakt op een netwerkborrel in gesprek met iemand die je niet kent. Je vraagt over en weer wat de ander doet. Je maakt een grapje. Haakt aan op wat er net is gebeurd of in het nieuws is geweest, enzovoorts.
Wat je dan eigenlijk aan het doen bent is kijken of je iets gemeen hebt. Of er een klik is, een wederzijdse interesse waardoor je wellicht nog eens contact opneemt. (En daarna vet geld gaat verdienen aan degene uiteraard :-)).
Je Over mij pagina is belangrijk
Dit is wat een bezoeker ook doet op jouw site. Uit onderzoek blijkt dat websitebezoekers de Over Mij pagina van een bedrijf belangrijk vinden. En waarom? Omdat ze willen zien of ze je kunnen vertrouwen.
Zaken doen via internet is best spannend. Je wilt niet met een of ander nepbedrijf te maken hebben. Of iemand die mooie praatjes heeft maar in werkelijkheid erg weinig voorstelt.
Wat geeft dan vertrouwen op je Over mij pagina? 3 Tips:
- Laat zien met wie ze te maken hebben
- Maak meteen helder wat je hen te bieden hebt
- Geef bezoekers het gevoel dat je hen begrijpt
Een formule om een pakkende tekst over jezelf te schrijven vind je in dit blog.
Die foto van jezelf zet je dus niet uit ijdelheid op je about-pagina. Of omdat teksten nou eenmaal leuker eruit zien met een plaatje erbij. En ze dan ook beter gelezen worden. Maar omdat mensen willen zien met wie ze zaken doen. Dus dat draait om vertrouwen.
Vertrouwen geven met je about pagina
Om de een of andere reden slaan bedrijven op hun Over mij/ons pagina vaak hele formele, zakelijke taal uit. Vol met ingewikkelde zinnen en jargon. Waarschijnlijk denken ze dat ze zo professioneler overkomen en hogere prijzen kunnen vragen ofzo. Maar mensen doorzien zo’n opgeklopt beeld echt wel.
En als iemand tijdens die netwerkborrel zo tegen je aan zou praten zou je snel richting wc rennen toch?
Je kan zo geen connectie met hem maken. Want hij lijkt meer een robot dan een mens. En waarschijnlijk begrijp je maar de helft van wat ie zegt. En dan schep je geen band die eventueel kan voortduren.
Maar als hij een persoonlijk en echt verhaal vertelt waar je je in kan herkennen en op in kan haken: wie weet wat daar dan allemaal uit voortvloeit. Datzelfde geldt voor online.
If you create a personal, likable, and believable About page, your prospects are more likely to be comfortable buying from you.” (bron: business.com)
Lees ook deze blog over hoe je met betere marketing meer kan betekenen met je bedrijf.
En, hoe zit het met ons? Wil je een gesprek met mij? Bijvoorbeeld om te bespreken of je Over mij pagina goed is? Of iets anders over je teksten, online marketing of website? Ik hoor het graag van je en bied je daarom een gratis strategiegesprek aan van een half uur.
Boek je afspraak met mij hier.