Ik help kleine bedrijven en organisaties om zich groots in de markt te zetten. Met mijn storytelling script krijgen we je verhaal helder en weet je hoe je daarmee je marketing gaat doen. Want je verdient het om gehoord te worden.
Wat dacht je hiervan…
Niet meer zitten zwoegen op je website. Of tobben wat je nu weer op social media moet zetten. En op welke. Geen stappenplannen, webinar of contentkalender meer waar je niks mee kan. Geen keuzestress meer over hoe je je bedrijf nu het beste in de markt zet. Je marketing voelt niet meer als een must, maar als iets inspirerends voor zowel jezelf als je klanten.
Meer betekenen met je bedrijf
Met een pakkend verhaal dat aansluit op zowel jouw visie als de behoeften van je klant ga je mensen meenemen, ontroeren, actie laten ondernemen. Je laat ze deel uitmaken van iets groters. Zo ga je met je bedrijf meer betekenen voor anderen.
Storytelling – mijn verhaal
Toen ik met mijn bedrijf begon was mijn website, blog en nieuwsbrief het eerste waar ik me op stortte. Mijn liefde voor tekst krijg ik al van jongs af aan mee. Ik had een vader die graag voorlas, bij gebrek aan de lyrics op Google zelf maar teksten van liedjes verzon en altijd weer een anekdote paraat had aan de eettafel. Ik las veel en maakte verhalen.
Na mijn studie vertrek ik voor langere tijd naar Afrika. Daar tref ik een wereld vol magie en harde realiteit. Die verhalen probeer ik te vangen terwijl ik tussen malaria, beach boys en de bloedhete straten manoeuvreer. Gek genoeg wordt er ook nog wat van me gepubliceerd.
Terug in Nederland werk ik op redacties (o.a. bij Radio Noord-Holland, Sanoma en NU.nl). Voor mij is het pas geslaagd als ik de essentie van iemands verhaal te pakken heb. Van brandweerman tot Bijlmerpastoor: ik vraag iedereen het hemd van het lijf. Omdat ik de echte verhalen wil laten zien. De laatste 6 jaar in loondienst stort ik me bij de Wereldomroep op online marketing.
Marketing voor je bedrijf
Door deze achtergrond is marketing doen voor mijn bedrijf niet zo ingewikkeld. Dacht ik. Toch stop ik er in het begin heel veel tijd en liefde in met maar weinig resultaat. Door mijn enthousiasme en taligheid vroeg ik te veel van mijn publiek.
Ik maakte lange video’s en Facebook lives omdat ik graag veel wilde vertellen. Schreef uitgebreide teksten met teveel jargon en een abstracte visie. Maakte geen echte keuzes waardoor mijn aanbod en dus ook mijn marketing niet helder was.
Er zat geen flow in mijn site: het waren allemaal losse pagina’s. En over mezelf vertellen vond ik ingewikkeld. Zoekmachineoptimalisatie en Google ads konden daar niet tegenop.
Kortom: ik deed van alles en nog wat, maar zonder overkoepelende strategie.
Hierdoor ging mijn marketing alle kanten uit, wisten mensen niet goed wat ze aan me hadden en konden me dus ook niet helder aanbevelen bij anderen.
Ik zie dit bij heel veel ondernemers gebeuren. Zo zonde!
Storytelling in je teksten
Bij mij veranderde dit toen ik de principes van storytelling ging toepassen op mijn teksten en marketingstrategie.
Inmiddels heb ik een open ratio van mijn nieuwsbrief van ongeveer 40% (dat is 2x zo hoog als gemiddeld!). En mensen reageren er op. Mijn site is onder controle: het is een geheel. De bezoekcijfers blijven maar stijgen en bezoekers komen ook op de juiste zoekwoorden binnen. Mijn social media berichten sluiten aan op mijn site en missie. Mensen voelen zich hierdoor aangesproken en weten waarvoor ze bij mij moeten zijn.
Dit gun ik jou ook!
Met mijn storytelling script krijgen we je verhaal helder en ga je jezelf groots in de markt zetten. Op een manier die integer is en bij je past. Dus geen marketing om te manipuleren, op te poetsen of te verdoezelen, maar om te inspireren en verbinden. Samen zorgen we er zo voor dat kleine bedrijven en organisaties met mooie doelen gehoord worden.
Bekijk hier wat ik voor jou kan betekenen!
Enkele klanten van Muriel Warners:
Onze nieuwe website leverde onvoldoende traffic en conversie op. Ook miste ik de juiste boodschap voor onze doelgroep. Doordat Muriel veel vragen stelde en samenvatte in een verhaal werden we gedwongen om nog eens goed naar de essentie van ToolKid te kijken. Voor mij is duidelijk geworden dat taal oftewel de boodschap die je brengt een heel belangrijk en mede bepalend onderdeel is voor de bezoeker van onze website om over te gaan tot aankoop van ons product. Strategisch gezien weten we nu welke stappen we nog moeten nemen om de naamsbekendheid en vindbaarheid te vergroten en de verkopen op te schalen.
Lise Geers, ToolKidMuriel heeft mij goed geholpen om het verhaal van mijn bedrijf naar boven te halen. Ze stelt hele goede vragen die je helpen de dingen scherp te krijgen. Haar concrete aanwijzingen zetten je op het goede spoor om je verhaal nog krachtiger neer te zetten!
Evelyn Verburgh, Vitamine EefMuriel heeft mij op verschillende manieren geholpen, met de technische kant van mijn site en met de publiekskant. Ze verplaatst zich goed in diverse doelgroepen en hun behoeften. Ze is motiverend zonder vervelend of opdringerig te worden.
Nanda van Bodegraven, Vrijheid van AmsterdamMuriel Warners is een geduldige docent, die goed inspeelt op waar jouw vragen en behoeften liggen. Ze heeft me een boel vragen gesteld waardoor ik aan de gang ben gegaan met de gehele rebranding van mijn mediacoachpraktijk.
Eliane Groenendijk, MediaSwitchIk heb tijdens de cursus een complete website gemaakt voor mijn eigen zaak op het gebied van onderwijsbegeleiding. Vooraf zag ik er een beetje tegen op, want ik ben geen techneut, maar door de opbouw van de bijeenkomsten en de hulp van Muriel Warners is het goed gelukt.
Petra Reedijk, onderwijsadviseurDank voor je fijne lessen, ik vind dat je prima lesgeeft – je hebt me flink op weg geholpen en mijn ongericht-digibete angsten voor het zelf maken van een website weggenomen.
Juliette Berkhout, auteurBedankt voor je interessante verhaal, ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd.
Petra Boelhouwer, innovatie en ontwikkeling bibliotheek Veenendaal