Met je bedrijf van betekenis zijn? Dan ook met je marketing

Wat als je social media en al die digitale tools eens anders zou gaan gebruiken? Een fijner soort marketing gaat doen? Waardoor je met je bedrijf van betekenis kan zijn voor anderen?

Het lijkt nu makkelijker dan ooit om je bedrijf te promoten en in contact te komen met nieuwe klanten. Maar als je weleens met Facebook advertenties, Instagram stories, bloggen hebt lopen worstelen, weet je dat dat nog helemaal niet zo eenvoudig is.

Je kunt voor elk onderdeel van je online marketing wel een expert inhuren of een workshop volgen. Dat is natuurlijk prima voor je strategie. Maar wat ga je nou eigenlijk vertellen?

Meer over de ondernemer als storyteller vind je in dit blog.

Jouw verhaal

met je bedrijf van betekenis zijn voor anderen
Bekijk op Facebook mijn live interview met klant en ondernemer Susan Delsing over marketing

Wat als je social media en al die digitale tools eens anders zou gaan gebruiken? Een fijner soort marketing gaat doen? Niet meer van die tips die iedereen allang heeft gehoord. Of die zo abstract zijn dat je er niks mee kan. ‘Breng je emoties in balans’. Ja hoe dan?

Geen deskundige meer uithangen. Wat een bevrijding toch? Niet meer de hele tijd aankondigen wat je aanbod is. Daar word je zelf na de 100e keer toch ook moe van? En ook niet meer van die über-blije ‘ik ben zo dankbaar en wat is het leven toch fantastisch’ berichten graag 😉 Of van die obligate quotes over zo’n romantisch plaatje geplakt…

Wat als je jouw echte verhaal gaat vertellen? Over wie je bent en wat je wil met je bedrijf? Hoe jij de wereld en je vakgebied ziet? Veel enger natuurlijk, maar zou dat niet veel aantrekkelijker zijn voor jezelf en je publiek?

Meer over aantrekkelijk zijn op het web als ondernemer vind je in dit blog.

Van betekenis willen zijn met je bedrijf

Ik ben vanaf het eerste uur online en zit daar nog steeds veel. En ik zie een shift bij mezelf en bij anderen. Het heeft denk ik te maken met de enorme hoeveelheid informatie. En de grote toename aan zelfstandigen.

Wat ik zie en ervaar is een grote behoefte aan betekenisvol willen zijn. Aan dingen willen meemaken en neerzetten die ertoe doen. Die recht uit je hart komen. En die wat teweeg brengen. Die verandering bij jouw mensen veroorzaken, hoe groot of klein en op welk gebied dan ook. Daar hoort ook een marketing bij die oprecht is en waarmee je connectie maakt.

Ik paste me teveel aan

Je moet dan wel weten wat er speelt, wat je verhaal is en dat goed kunnen vertellen. Dat is niet bepaald eenvoudig weet ik uit ervaring. Ik kan dan toevallig wel schrijven, maar mijn eigen verhaal was altijd wat vaag voor me. En ik paste me ook teveel aan aan wat ik dacht dat je moest doen online. Hierdoor creëerde ik afstand tot mijn doelgroep.

Ik zie deze onzekerheid ook bij andere ondernemers. Dat raakt mij. Je bent zo stoer om een eigen bedrijf te hebben: wees daar dan trots op! Laat zien wat je in huis hebt! Je hebt echt wat toe te voegen, je mag er zijn! Je merkt, ik begin een beetje te schreeuwen nu. Dat is misschien niet zo zinvol 🙂

Daarom werk ik met digital storytelling. Daarmee leer ik je hoe je eigen verhalen kan bedenken, maken en laten zien. In tekst, animatie, video, foto. En hoe je daarmee anderen kan raken en zo connectie krijgt.

De tools zijn er, nu jij nog.

 

Wil je mijn blog in je mail ontvangen? Meld je dan hier even aan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.