Ben je je ervan bewust dat je als ondernemer eigenlijk ook meteen een storyteller bent?
Daarmee bedoel ik niet iemand die mooie verhalen ophangt om zo z’n waar te slijten. Of eigenlijk ook weer wel 🙂 Maar dan mooie verhalen in de zin van: echt en oprecht, vanuit het diepste van je hart.
Misschien vind je dit overdreven. Je denkt: ik kan niet zo goed vertellen, op die manier ben ik uren bezig met een bericht op social media of mijn site. Daar heb ik echt geen tijd voor.
Of: als ik gewoon een leuke foto online zet van iets waar ik mee bezig ben dan snappen mensen dat toch wel? En: maar mensen vinden het leuk om berichten te lezen over mijn kinderen en mijn kat!
Maar zeg eerlijk: wat heeft het voor zin om berichten de online wereld in te slingeren die je bedrijf en anderen niks opleveren? Behalve een paar likes dan…
Lees in dit blog meer over hoe je social media berichten maakt die blijven hangen.
Ik zie social media als een soort van digitaal kampvuur, waar ieder zijn ding kan vertellen. Als je daar een betekenisvol en beeldend verhaal van maakt, maak je een connectie met mensen. Maar dit is wat ik ondernemers vaak niet zie doen. Ze doen mededelingen. Terwijl je zoveel manieren van berichten maken hebt met betere resultaten.
Je kan laten zien hoe jij werkt, uitleggen wat je doet. Of je bedenkt vragen, stellingen, grappen die aanzetten tot interactie. Je maakt een informerende tekst waar je lezer echt iets aan heeft. Een transformerende waarin je je visie uitlegt en mensen daarmee inspireert. En hier varieer je dan tussen.
Een goed verhaal kan mensen inzichten geven, in beweging zetten, met jou verbinden. Stuk voor stuk zijn het uitnodigingen om in jouw wereld te stappen. En om dan met je mee op reis te gaan.
Meer over online marketing op jouw manier lees je in dit blog.
Wil je mijn blog voortaan in je mail ontvangen? Meld je dan hier even aan.